Klik2x

Friday 25 February 2011

Selamat Hari Lahir @ Selamat Hari Melahirkan...

Selamat Hari Jadi....Selamat Hari Jadi...Selamat Hari Jadi...Selamat Hari Jadi....

Seringkali kita dengar lagu di atas dinyanyikan di dalam pelbagai jenis bahasa bila tiba masa seseorang itu meraikan hari kelahirannya..Seperti sudah menjadi kelaziman kepada setiap insan untuk meraikan hari tersebut..Tetapi pernah tak kita raikan hari ibu kita melahirkan kita..Pernahkah kita dengar ucapan " Selamat Hari Melahirkan " diucapkan kepada Ibu kita atau kepada sesiapa sahaja yang telah menjadi Ibu......

Saya sendiri tidak pernah terfikir untuk meraikan hari Ibu saya melahirkan saya ke dunia ini...Sehingga lah beberapa hari yang lalu apabila saya mendengar ucapan seorang suami kepada isterinya yang berbunyi..." selamat menyambut ulangtahun melahirkan anak kita yang ketiga..."...Owhhhh..sungguh bertuah si isteri apabila menerima ucapan sebegitu daripada si suami...

Saya berfikir sendiri...Sememangnya sangat wajar untuk kita meraikan hari ulangtahun kelahiran dan seterusnya meraikan Ibu kita yang telah bertarung nyawa untuk melahirkan kita ke dunia ini...Bukan sekadar meraikan Ibu semasa sambutan Hari Ibu sahaja...Diharapkan selepas ini lebih kerap kedengaran ucapan " Selamat Ulangtahun Melahirkan " selaras dengan kerap kali nya kedengaran ucapan " Selamat Ulangtahun Kelahiran "....Sesungguhnya Ibu lah insan yang paling berhak untuk diraikan kerana telah melahirkan kita ke dunia ini.....Terima Kasih Ibu........

No comments:

Post a Comment